Puhh..

Gud va jag har varit effektiv hela dagen.
Som sagt så började jag tvätta det första jag gjorde.
Under tiden ja väntade på att få springa upp o ner o hänga tvätt o grejja så skalade ja potatis så det är klar. då behöver ja bara skiva den sen, potatisgratäng idag ju ;) MEN min potatisskalare har ju gått sönder, så det va inte det roligaste... gick även till ica söder för att handla lite mer potatis o då införskaffa ja mig även en ny skalare :)
Gick hem o hämtade sista tvätten. Renade kött o la det i marinad, mummigt!!
Sen börja ja damma av överallt, skakade mattorna... hängde dom i trappen, dom hänger fortfarande kvar där ute :)
Så nu har ja damsugat o skurat, så det blev kliniskt rent här :) Såå sköönt o ha det gjort...
Ligger i soffan o väntar på att golvet ska torka så ja kan ställa allt till rätta igen...
Va ju sugen på att sola idag också, men efter städningen så känner man ju sig såå jävla varm haha..
men ja ska fan sola iaf, måste ju hålla jämt tempo med älsklingen, går inte för sig att han bara blir brunare o brunare och ja står helt still med min bleka fejja :)

Barbro från PFV ringde idag också, fick jobb på måndag och tisdag, superskönt.
Konstiga turer dock.
Måndag jobbar ja bara 12-16 för det är utbildningar.
Sen på tisdag jobbar ja 9-16, hur sköönt är det inte att slippa morgonarbetet när alla ska upp?
såå de va ju sköönt... blir ledig hela helgen så det ska faktiskt bli sköönt...

Just de, fick sms av elgiganten att min telefon är klar..
så ja ska ta bussen ut till valbo imon o hämta den, saknar den sååå mycket!!
Ska ta en snabbvända in på Ikea också, ska köpa stolsdynor och ljusstakar :)

Nää ja ska ta o hoppa ur lägenheten o sola nu.....

I´m happy :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0